Probiotyki

Kiszonki i produkty mleczne
Czy zast膮pi膮 probiotyki?

馃敼Probiotyki to 偶ywe drobnoustroje, kt贸re podane w odpowiedniej ilo艣ci wywieraj膮 korzystny wp艂yw na zdrowie.馃挭

馃敼Probiotyki powinny zawiera膰 mikroorganizmy maj膮ce udowodnione korzystne dzia艂anie na organizm cz艂owieka, mie膰 okre艣lony rodzaj, gatunek i szczep oraz posiada膰 okre艣lon膮 ilo艣膰 mikroorganizm贸w.馃

Dzi臋ki dost臋pnym badaniom na temat dzia艂ania konkretnych szczep贸w bakterii mo偶emy dok艂adnie wp艂yn膮膰 na funkcje organizmu.

馃敼Kiszonki i wi臋kszo艣膰 jogurt贸w, cho膰 mog膮 zawiera膰 korzystne mikroorganizmy, nie spe艂niaj膮 wszystkich kryteri贸w, aby by膰 klasyfikowanymi jako probiotyki.

Najcz臋艣ciej nie wiemy w jakiej ilo艣ci i jakie konkretnie szczepy zawieraj膮.鉂

Nie mo偶emy przez to wp艂yn膮膰 za ich pomoc膮 na organizm tak precyzyjnie jak przy u偶yciu probiotyk贸w.

馃敼Pomimo tego, 偶e 偶ywno艣ci fermentowanej nie mo偶na nazwa膰 probiotykiem to i tak stanowi 艣wietny dodatek do naszej diety.

Kiszone og贸rki, kapusta, jogurty, kefiry, ma艣lanki mog膮 by膰 藕r贸d艂em wielu korzystnych substancji w tym prebiotyk贸w, czyli pokarmu dla bakterii jelitowych, dzi臋ki czemu mikrobiota mo偶e prawid艂owo funkcjonowa膰.

Zawieraj膮 te偶 pewn膮 ilo艣膰 bakterii, kt贸re wywieraj膮 korzystny wp艂yw na organizm.聽馃

馃敼Kiszonki i fermentowane produkty mleczne s膮 te偶 niskokaloryczne, dobrze sprawdz膮 si臋 w diecie redukcyjnej.

Je艣li potrzebujesz konsultacji 偶ywieniowej skontaktuj si臋 ze mn膮.

trenerindywidualny.mgreg@gmail.com