ZADBAJ O PODSTAWY.

Kontuzja kolana ? Chcesz wrócić do sprawności ? Proszę bardzo:)

Dlaczego akurat to ćwiczenie, a nie inne BOSU, krzesełka, czy przysiady…?

Na samym początku, zadbaj o podstawy. W tym ćwiczeniu zachowujesz neutralną pozycje kręgosłupa i aktywujesz ‚core’ przy poruszaniu nogą. Innymi słowy, zanim zaczniesz wykonywać bardziej skomplikowane ćwiczenia, musisz przypomnieć swojemu ciału, jak ma się zachować kiedy Ty poruszasz nogą. Wynika to z piramidy optymalnego przygotowania motorycznego, o której pisałem tutaj

Jak zrobić ?

➡połóż się na plecach. Twoje punkty podparcia to potylica, kość krzyżowa i ostatnie żebra.

➡ punktami podparcia naciśnij delikatnie na ziemię i wykonaj ruch nogą.

➡ pamiętaj, aby zachodził on w biodrze. Kąt zagięcia kolana może być dowolny. W zależności od potrzeby i możliwości.

➡ pilnuj, aby podczas ruchu żaden z punktów poparcia nie odezwał się od podłogi

➡ wydech w dół, wdech do góry.

POWODZENIA

Trener Personalny, fitness klub Ursynów

mgr Mateusz Mierzejewski