POLE DANCE.

Pole dance, jako forma aktywności fizycznej jest co raz bardziej popularna w klubach Fitness i szkołach tańca na całym świecie. Obecnie, wbrew nazwie, ma niewiele wspólnego z tańcem. Więcej cech wspólnych łączy go z gimnastyką. Elementy związane z tańcem to podstawowe figury, czyli rożnego rodzaju obroty (spinning), do których wykonania nie jest potrzebna duża siła, na dodatek sprawiają dużo frajdy, i wyglądają bardzo efektownie, dlatego ta część jest szczególnie lubiana przez kobiety.

Ta forma ruchu, swoje korzenie ma w Indiach, gdzie już 800 lat temu mężczyźni prezentowali swoją siłę i umiejętności podczas zawodów na wysokim palu. Sport ten funkcjonuje w Indiach po dziś. Istnieje również chińska odmiana gimnastyki na pionowych drążkach, którą również uprawiali wyłącznie mężczyźni.

Pole dance to rodzaj treningu siłowego, który tak jak trening z taśmami TRX czy kalistenika, opiera się na pracy z ciężarem ciała i przeciwdziałaniu grawitacji. Podczas treningu działają wszystkie grupy mięśni, również mięśnie głębokie. Idealny trening pole dance obejmuje trzy elementy- rozciąganie, ćwiczenia siłowe oraz część gimnastyczną, wszystkie przy drążku. Spełniający te warunki, regularny trening, nawet przy niewielkiej częstotliwości, zmienia całą sylwetkę i postawę oraz korzystnie wpływa na koordynację ruchową, a co za tym idzie, samopoczucie i samoocenę. Już po kilku tygodniach można zaobserwować wyraźny wzrost siły.

Pole dance to pokonywanie własnych barier, nie tylko związanych z ograniczeniami własnego ciała (siła, zakres ruchu) ale również strachu przed nowymi, co raz trudniejszymi figurami, których wykonanie, daje na końcu niesamowitą satysfakcję.