Dziesięć przykazań zdrowego odżywiania

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami, więc czasu na zbudowanie odpowiedniej formy pozostaje coraz mniej. Z uwagi na fakt, iż ciągle jesteśmy atakowani przytłaczającą ilością „złotych rad” dotyczących szybkiego pozbycia się zbędnych kilogramów, poniżej przedstawiłem najistotniejsze wg mnie wskazówki pomocne w osiągnięciu zakładanych rezultatów:

1. Codziennie rano pij szklankę wody przed śniadaniem.
2. Postaraj się zjeść 5 posiłków dziennie (3 główne oraz 2 przekąski)
3. Nie omijaj posiłków, metabolizm tego nie lubi.
4. Przerwy pomiędzy posiłkami powinny wynosić od 3 do 4 godzin.
5. Ogranicz węglowodany z produktów zbożowych (makaron, ryż, kasza itp.)
6. Stosuj warzywa jako główne źródło węglowodanów.
7. Pij dużo wody źródlanej i mineralnej, herbaty zielonej i czerwonej, kawy bez mleka i cukru.
8. Ogranicz przyprawianie potraw; używaj ewentualnie pieprzu, ziół i papryki.
9. Ostatni posiłek zjedz 3-4 godziny przed snem.
10. Zmieniaj swoje przyzwyczajenia żywieniowe stopniowo, zapisuj swoje postępy.

Pamiętajmy jednak, że tylko połączenie powyższych wskazówek z prawidłowo prowadzonym treningiem pozwoli nam cieszyć się wspaniałą wakacyjną sylwetką wzbudzającą zazdrość znajomych.

Trener personalny, Warszawa
fitness klub Ursynów

mgr Łukasz Rojek