X

Wypełnij formularz by otrzymać kupon










Oświadczam, że zapoznałem/am się i akceptuję treść regulaminu klubu oraz wyrażam, zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Trenerindywidualny.pl Sp. Z o.o. ul Ciszewskiego 15 w Warszawie, celem realizacji umowy w zakresie świadczenia usług przez klub.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Trenerindywidualny.pl Sp.z o.o. w Warszawie w celach marketingowych.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mailowy informacji handlowych wysyłanych przez Trenerindywidualny.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w imieniu spółki, bądź na zlecenie jej partnerów biznesowych.
Dieta
Fizjologia treningu
Metody treningowe
Odchudzanie
Suplementacja
Testy wydolnościowe
Trening po kontuzji
Trening siłowy
Trening wydolnościowy
Zdrowie
Akceptujemy karty
fitness klub ursynówfitness ursynówsiłownia ursynówsiłownia ursynówfitness ursynów

Woda - „źródło życia”.


Ćwiczysz intensywnie? Dajesz z siebie wszystko, a nawet więcej wylewając przy tym litry potu? Nie zapomnij o piciu wody! To właśnie woda jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jest najistotniejszym składnikiem pokarmowym, choć często o niej zapominamy.  Stanowi koło 60% masy ciała dorosłego człowieka. Woda bierze udział między innymi w trawieniu, wchłanianiu, usuwaniu skutków przemiany materii czy budowaniu mięśni.

Warto wspomnieć, że w ciągu dobry u przeciętnej osoby wymianie ulega 3-6% wody, natomiast po około 20 dniach następuje całkowita wymiana. W organizmie sportowca proces ten skraca się nawet do 6 dni.  Udowodniono że niewielkie odwodnienie  organizmu  przyczynia się do obniżenia wydolności fizycznej. W przypadku odwodnienia na poziomie 3%, siła mięśni spada o około 10%. Bardzo ważne jest stałe dostarczanie wody do organizmu, gdyż nie jest on przystosowany do jej magazynowania w dużych ilościach.

Zapotrzebowanie na wodę zależy od wieku, aktywności fizycznej oraz temperatury i wilgotności otoczenia. Dzienna dawka wody to 0,03 litra na kilogram masy ciała. Osoby uprawiające czynnie sport powinny pić 0,044 litra na kilogram masy ciała.

Najlepszą wodą  do codziennego spożywania są naturalne wody mineralne, średniomineralizowane z niską zawartością sodu. Wyrabiajmy nawyk picia wody. Sięgajmy po nią często ale w małych ilościach aby nie obciążać układu krążenia.

UMÓW SIĘ NA PIERWSZY, DARMOWY TRENING PERSONALNY

+
ogólnorozwojowy sylwetkowy
rehabilitacyjny po kontuzji motoryczny
pod kątem innego sportu
nasz karnet karta MultiSport
fitprofit ok system sam trening z wejściem
Zapoznałem się i akceptuję regulamin treningów personalnych.